"I KNOW ATATÜRK "ETWİNNİNG PROJESİ
Okulumuz " I Know Atatürk" eTwinning projesini kurmuştur.Okulumuz Özel Egitim Ögretmenleri Hülya Bulut Duran ve Nurşen Büküş ile Okul Öncesi Sınıf Öğretmeni Aygül Kılınç bu projede görev alan öğretmenlerimizdir.
Bu projeyi oluşturmaktaki amacımız;
Gazi Mustafa Kemal Atatürk, uluslararası anlayış, işbirliği, barış yolunda çaba göstermiş üstün kişi, olağanüstü devrimler gerçekleştirmiş bir devrimci, sömürgecilik ve yayılmacılığa karşı savaşan ilk önder, insan haklarına saygılı, dünya barışının öncüsü, bütün yaşamı boyunca insanlar arasında renk, dil, din, ırk ayırımı göstermeyen, eşi olmayan devlet adamıdır. Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusunu; Biz Türkiye Cumhuriyet' inin bekçileri, Atatürk ve değerlerine sahip çıkan yılmaz savunucuları olarak öğrencilerimize Atatürk'ün hayatı,yenilikleri,ilke ve inkılaplarını öğretmek amacıyla bu projeyi oluşturduk.
Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK'ü, bedenen aramızdan ayrılışının 83. yıldönümünde asla tükenmeyecek özlem ve saygıyla anıyoruz.
İlimiz genelinde eTwinning çalışmalarıyla fark yaratan yönetici ve öğretmenler Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğünce AKM Salonunda düzenlenen Kalite Etiket Töreninde ödüllerini aldılar.
Ahmet Bileydi İlkokulu olarak sayılı okul arasına girerek;
eTwinning Okulu Ödülü ve Bayrağını,
eTwinning Ulusal Kalite Etiketi Levhası ve
eTwinning Avrupa Kalite Etiketi Levhasını Kurumumuz adına İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Sn. Mehmet KARAKAŞ'ın elinden aldık.
Ekip arkadaşlarımız Hülya BULUT DURAN, Aygül KILINÇ, Bade KOCAOĞLU ve Vecihe İNAN Öğretmenlerimiz eTwinning Ulusal Kalite Etiketi ve eTwinning Avrupa Kalite Etiketlerini bu törenle aldılar.
eTwinning projelerinde yaptıkları çalışmalarla okulumuza yaraşır bu gururu bizlere yaşatan çalışma arkadaşlarım başta olmak üzere, desteklerini hiçbir zaman esirgemeyen öğretmenlerimizi, projelerde görev alan öğrencilerimizi ve velilerimizi tebrik ediyoruz.
"GELECEĞİM İÇİN BEN DE VARIM" adlı eTwinning projesi kapsamında;
Mayıs ayında öğrencilerimiz ;
*Kullanılmış atık maddelerden geri dönüşüm ürünleri hazırladılar.
*Proje ortağı 8 okulla beraber Ortak Masal hazırladılar
*E Twinning Günü etkinliklerine katıldılar
*Proje ortaklarımızla beraber etkinlik takvimi hazırladılar
*19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramını proje ortaklarımızla beraber coşkuyla kutladılar.
*Proje ortağı okulların öğrencileri ile tanışma ve değerlendirme webinarı düzenlediler.
Video linklerimiz
*19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor videomuz
https://www.youtube.com/watch?v=H01S8-r775c
Geri Dönüşüm etkinlik videomuz
Ortak Masal Ürünümüz
Four colors four seasons projemiz Okulöncesi öğretmeni Bade KOCAOĞLU,Rehber öğretmenimiz Vecihe İNAN,Özel eğitim öğretmenimiz Hülya BULUT DURAN tarafından öğrencileriyle yürütülerek 8 ay boyunca sürmüş ve Yaz mevsim etkinlikleri ile sona ermiştir.Proje sonunda bir sanal sergi düzenlenmiştir.
Dört renk dört mevsim eTwinning projemizde öğretmenlerimiz Bade KOCAOĞLU,Hülya BULUT DURAN, Vecihe İNAN ve öğrencilerimiz ; İlkbahar mevsim etkinlikleri, Suyun döngüsü ve önemi ,Geri dönüşüm ve Sıfır atık konularıyla ilgili çalışmalarda bulundular.Bilgisayarsız mevsim kodlamaları yaptılar.
"GELECEĞİM İÇİN BEN DE VARIM"eTwinning Projesi Nisan Ayı Çalışmaları
Okulumuzda Mutlu UYSAL ve Murat KARAKURT tarafından yürütülen "GELECEĞİM İÇİN BEN DE VARIM" adlı eTwinning projesi kapsamında;
Nisan ayında Proje öğrencileri ;
*Suyun önemini gösteren afişler hazırladılar.
*Suyun Tasarruflu kullanımına yaşamlarından görsellerle örnekler sundular.
*Yaşanabilir bir dünya için Fidan diktiler.
*23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nı coşkuyla kutladılar.
Okulumuz Müdür Yardımcısı Mutlu UYSAL ve Rehber öğretmeni Murat KARAKURT,"GELECEĞİM İÇİN BEN DE VARIM" adlı eTwinning projesine başlamıştır.
Projenin amacı, suyu etkin ve verimli kullanan,geri dönüşümü hayatının her noktasında uygulamaya başlamış ve geri dönüşüm bilincine ulaşmış öğrenciler yetiştirmek.
Doğanın insanlara sunduğu kaynakların bilinçsizce tüketilmesine dikkat çekmek.
Gelecek nesillere yaşanılabilir bir dünya bırakmak ve bu konuda öğrencilerimizin su tüketimi konusuna dikkat çekerek çevreye olan duyarlıklarını arttırmaktır.Proje 6 ilden 9 ortakla yürütülmektedir.
22 Mart Dünya Su Günü dolayısıyla ,Four colors four seasons eTwinning projemiz kapsamında; Tema temsilcimiz Günay Uysal ile su döngüsü, suyun önemi, ana su kaynaklarımız, su ayak izimiz ve su kirliliği ile ilgili konularda bir söyleşi gerçekleştireceğiz.Görüşmemize tüm öğretmen ,öğrenci ve velilerimiz davetlisiniz.
"Dünya susuz kalmasın!"
Okulumuz iki yıllık eTwinning Avrupa projeleri çalışmaları sonucunda Avrupa Okul etiketi almaya hak kazandı.Emeği geçen tüm öğretmen arkadaşları ,öğrenci ve velilerimizi tebrik ediyoruz.
Bir eTwinning Okulu statüsüne kavuşma konsepti, nesnel olarak değerlendirilebilen bileşenleri içeren gelişimsel bir yolculuk konusudur. Bu bir yarışma değil, belli bir seviyeden daha ileri bir seviyeye ilerleme sürecidir.
eTwinning Okul Etiketi almak için neden başvuru yapılır?
Bu etiketi alan okullar:
Avrupa seviyesinde yüksek bir görünürlüğe sahip olacaklar.
eTwinning'in gelecekteki gelişimine ilham vermek için, eTwinning'in önde gelen okullarını kapsayan bir Avrupa ağı oluşturacaklar.
Aşağıda belirtilen alanlarda öncü olarak tanınacaklar:
Dijital uygulamalar
e-Güvenlik uygulamaları
Pedagojiye yenilikçi ve yaratıcı yaklaşımlar
Personelin sürekli mesleki gelişiminin desteklenmesi
Personelle ve öğrencilerle işbirlikçi öğrenme uygulamalarının desteklenmesi
eTwinning Okul Etiketini, tüm tanıtıcı ve bilgilendirici materyallerinde gösterebilecekler.
Bu etikete hak kazanan okul personeli ve yönetimi, özel mesleki gelişim programlarına katılmak için davet edilecekler.
Kriterler
eTwinning Okul Etiketi alma sürecinin iki aşaması vardır.
Birinci aşama, aşağıda yer alan üç noktanın otomatik olarak kontrol edilmesidir:
Okul, eTwinning'te iki yıldan fazla bir süredir kayıtlı durumdadır.
Başvuru sırasında okulla bağlantılı olan en az iki aktif eTwinning öğretmeni bulunmaktadır.
Ulusal Kalite Etiketi almış olan bir Avrupa eTwinning projesi vardır (başvuru tarihinden önceki son iki yıl içinde).
Eğer bir okul bu gereklilikleri karşılıyorsa; okulda bulunan tüm kayıtlı eTwinner'lara eTwinning Live'de bulunan bir öz değerlendirme başvuru formunu doldurmaları için bir e-posta davetiyesi gönderilir.
İkinci aşama; -okuldaki herhangi bir eTwinner tarafından- yukarıda bahsedilen ve aşağıdaki altı Kriteri kapsayan öz değerlendirme başvuru formunun doldurulmasını gerektirir:
Kriter A. Okul, öğretmenlerin/öğrencilerin internetin sorumlu kullanımı konusundaki farkındalıklarını kanıtlayan aktiviteler ortaya koymalıdır.
Kriter B. Okul, eTwinning aktivitelerinde üç veya daha fazla öğretmenden oluşan bir grup arasında aktif işbirliği olduğunu göstermelidir.
Kriter C. Okul, en az iki grup öğrencinin eTwinning projelerine katıldığını göstermelidir.
Kriter D. Okul, iki aktif eTwinning öğretmeninin eTwinning'teki bir veya daha fazla eğitsel etkinliğe katılmış olduğunu ve okulun stratejik gelişimine olan katkılarını ortaya koymalıdır.
Kriter E. Okul, eTwinning'e dahil olduğunu kamuya göstermelidir. Örneğin okulun internet sitesinde eTwinning logosunu ve/veya eTwinning aktiviteleriyle ilgili bir açıklama sergileyebilir veya okul tanıtımından/yönetmeliğinden veya bir broşürden kanıt ortaya koyabilir.
Kriter F. Okul; ödül senesinde, bir eTwinning tanıtım aktivitesinin okul içinde veya yerel toplulukta gerçekleştirildiğini göstermelidir.
Okullardan istenen çeşitli kriterler için kanıt sunması istenecektir ve nihai başvurunun Okul Müdürü tarafından onaylanmış olması gerekmektedir.
Okulumuz 12/07/2019 tarih ve 30829 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Sıfır Atık Yönetim Sistemi'ni kullanarak SIFIR ATIK BELGESİ'ni almaya hak kazanmıştır.
Okulumuz,"Eğitim Kurumlarında Hijyen Şartlarının Geliştirilmesi ve Enfeksiyon Önleme Klavuzu" standartlarını sağladığı için "OKULUM TEMİZ BELGESİ" alamaya hak kazanmıştır.Emeği geçen okulumuz idarecilerine,öğretmenlerine,yardımcı personeline,öğrencilerimize ve velilerimize teşekkür ederiz.
Mrt
Okulumuz Rehberlik Öğretmeni Vecihe İNAN, OKURSAM BÜYÜRÜM adlı üç ay devam edecek olan on ortaklı eTwinning projesine 1. sınıf öğrencilerimizle başlamıştır.
Projede, öğrencilerimizin,
-Kitap okumayı sevmeleri
- Kitap okuma ile ilgili farkındalıklarının artması
-Farklı okuma alanlarına yönelik ilgilerinin artması
-Okuduklarını anlamaları ve farklı şekillerde aktarabilmeleri
- Üst düzey becerileri kazanmaları
-Paydaşlarla işbirliği içerisinde okuma kültürünün yaygınlaşması
-Bilgi ve İletişim Teknolojileri kullanımı konusunda beceri kazanmaları
-Sunuş ve kendini ifade etme becerileri kazanmaları
-Dil becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir