T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / MURATPAŞA - Ahmet Bileydi İlkokulu

KALİTE ETİKETLERİMİZ

 

Okulumuz 2019/2020 eğitim-öğretim yılı bünyesinde Özel eğitim öğretMENİ Hülya Bulut Duran ,Rehber ÖĞRETMENİ Vecihe İnan, Okulöncesi öğretmenleri Aygül KILINÇ ve Bade KOCAOĞLU tarafından 6 ayrı eTwinning projesi yürütülmüş olup 9 ulusal kalite etiketiyle ödüllendirilmiştir.

 

Kalite etiketi ne anlama gelir? 

 

eTwinning Kalite Etiketleri, çok iyi niteliklere sahip eTwinning projeleri düzenleyen öğretmenlere verilmektedir. Bu etiketler, projenin belirli bir ulusal standarda ve Avrupa standardına ulaştığını belirtmektedir.

 

Kalite etiketini kim verir?

 

Her ülkedeki Ulusal Destek Servisi (UDS), okullardan gelen başvuruları Ulusal Kalite Etiketi için değerlendirir. Etiketler, yıl boyunca verilir; ancak bazı ülkelerde son başvuru tarihleri sabittir, bu nedenle ülkenizdeki son başvuru tarihleri hakkında bilgi almak için Ulusal Destek Servisi'nize danıştığınızdan emin olun. Başvurunuz kabul veya red edildiğinde; UDS'niz sizinle iletişime 

 

KALİTE ETİKETLERİ İÇİN KRİTERLER

 

Pedagojik Yenilikçilik

 

 

 

  • "proje, teması bakımından özgündür

  • çeşitli pedagojik yöntemler kullanılır

  • projeye öncülük yapanlar öğrencilerdir

  • öğrenciler ortaklarıyla etkileşime geçer ve bilgi toplama, problem çözme, araştırma, karşılaştırmalı çalışma gibi farklı metotları kullanarak işbirliği içinde çalışırlar

  • öğrenciler sanatçı, gazeteci, teknisyen, bilim insanı, aktör gibi farklı roller üstlenirler.

     

    Müfredat ile Entegrasyon

 

  • proje, okul müfredatına ve ders programına dayanır

  • proje çalışmalarının çoğu, okul saatlerinde yapılır

  • projedenin müfredata entegrasyonu açık bir şekilde görülmektedir

  • proje çalışmaları, öğrencilerin becerilerini ve yetkinliklerini geliştirmelerine imkan sağlar

  • proje bazlı pedagojik çerçeve, öğretmen tarafından açıklanmış ve belgelenmiştir.

     

     

     

     

    Ortak Okullar arasında İşbirliği

 

  • İşbirliği aktiviteleri, iletişimin ötesine geçer

  • ortak okullar, ortak aktiviteleri gerçekleştirmek için birlikte çalışırlar

  • ortaklar sadece bilgiyi alanlar konumunda değildir

  • işbirlikçi aktiviteler, somut bir sonuca götürür

     

    Teknoloji Kullanımı

 

  • teknoloji, ortaklara pedagojik hedeflerini gerçekleştirmeleri için yardım etmek amacıyla kullanılır

  • araçlar, ortaklara kendi aralarında daha iyi işbirliği yapmaları için yardımcı olur

     

    Sonuçlar, etkileri ve dökümantasyon

    Görünür sonuçlar, şunları ortaya koyar:

 

  • proje sonuçları, çevrimiçi olarak sunulur

  • öğrenciler, TwinSpace'e dahil edilmiştir

  • planlama – aktivite açıklamaları – değerlendirme – geri bildirim de dahil olmak üzere projenin tüm adımları, belgelenmiştir

  • projenin, projede yer alan öğrenciler ve öğretmenler üzerindeki etkisini değerlendirdiniz ve yayınladınız. " anlamına gelmektedir

     

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 07.10.2020 - Güncelleme: 01.02.2023 12:02 - Görüntülenme: 341
  Beğen | 15  kişi beğendi