T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANTALYA / MURATPAŞA - Ahmet Bileydi İlkokulu

DÖRT RENK DÖRT MEVSİM/FOUR COLORS FOUR SEASONS ETWINNING PROJESİ

 

          Okulumuz   4 renk 4 mevsim projesi  Yunanistan,Bulgaristan,Romanya ve Hırvatistan ortaklarımızla ile birlikte yürütülmeye başlanmıştır.

 

Projenin Konusu:

 

    Doğada her şeyin bir rengi var. Sonbahar ,kış, ilkbahar yaz. Sarı ,beyaz, yeşil ve mavi renkler. Projemizde mevsimler nasıl oluşur? Dört mevsimde doğada neler yaşanır? Canlılar doğada mevsimlerden nasıl etkilenir? Çocuklarımızda doğa,insan ve hayvan  sevgisi, iklim çeşitliliği, çevre ve su kirliliğine dikkat çekmek için etkinlikler düzenleyeceğiz. Daha temiz ve daha yeşil bir Dünya için israfı önlemek, kaynakları daha verimli kullanmak, atıkları azaltıp geri kazanmak ve yarınlarımıza iyi bir yaşam bırakmak için "Sıfir Atık" diyoruz. Doğa bizsiz yapabilir ama biz doğasız yapamayız. Doğada belirlediğimiz dört renk ile dört mevsimi sosyal, kültürel, değerler ve fen-doğa olayları konularıyla çoklu kazanıma yönelik eko-okul tabanlı bir proje yürüteceğiz.

 

    Projenin amaçları:

 

1-Öğrencilere küçük yaşta doğaya duyarlı olma bilinci kazandırma

 

2-2023 eğitim vizyonunda yer alan Ekolojik okur-yazarlık becerisini geliştirme

 

3-Ebeveynlerin çocukları ile doğada kaliteli vakit geçirmelerini sağlama

 

4-Doğaya zarar veren ve yok olmayan kirletici atıkları tanıtıp sıfır atık bilinci oluşturmak

 

5-Daha az tüket, atma değerlendir, farklı amaçla kullan dönüştür doğa kazansın amaçlarıyla ilgili etkinlikler yapma

 

6-Mevsimler, iklim çeşitliliği ve çevre sorunlarına dikkat çekmek

 

7-Okullarda ITC ve Web2.0 araçlarının öğrenilmesi ve etkin kullanılması

 

8-Deneyim,dil gelişimi, yaratıcılık, hayal gücü, işbirlikçi, yaparak-yaşayarak, üretken, duyarlı, sorumluluk sahibi ve  özgüvenli , farklı kültürleri tanıyarak sosyalleşmelerine yardımcı olma

 

9-Projenin eğitim programlarına entegrasyonunu sağlayarak eğitim-öğretim sürecini daha etkili kılmak.

 

Projenin sonuçları:

 

   Doğayı seven ve koruyan bilinçli bireyler yetişecek. İklim çeşitliliği, mevsimler, yağmurun oluşumu, çevre kirlilği ,orman yangınları, erozyon vb.gibi doğa ve fen konularında gezi ve araştırmalarla yaparak-yaşayatak öğrenmeleri sağlanacak. Ortak okul ve öğrenciler arasında çevre bilinci ,liderlik, özgüven ,sağduyu, problem çözme, işbirliği, tasarım becerileri kazandırılacak. Günlük yaşam becerileri ve  Bt kullanımı öğretilecek. Sıfır atıkla doğaya verdiğimiz zararı azaltıp, tüketim alışkanlıklarımızı değiştirerek ,doğal varlıkları doğru kullanıp israfı önlemek, millî gelire katkı sağlayıp çevre dostu çocuklar yetiştirilecek. Çöplerimizi önce ayrıştırıp sonra dönüştürerek kullan at yerine kullan kazan düşüncesi benimsetilip, doğaya zararımızın değil faydamızın dokunması için eko okullar oluşturulacak. Etkinlikler müfredata entegre edilerek işlenip, eğitimin kalıcı olması beklenen sonuçlar arasındadır.

 

04-11-202004-11-202004-11-202004-11-202004-11-2020

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 04.11.2020 - Güncelleme: 01.02.2023 12:27 - Görüntülenme: 683
  Beğen | 25  kişi beğendi